lauantai 8. marraskuuta 2014

Opiskelupaikastani pari sanaa

Nonni, minulta on paaljon kyselty missä opiskelen nykyään. Hain ysin jälkeen kymppiluokalle parantamaan mahdollisuuksiani Ypäjälle kouluun pääsemisestä. Sain jotain arvosanoja nostettua mutta ikävä kyllä en riittävästi, koska Ypäjän paikka jäi ihan vain huonosta todistuksesta...
Olin hakenut Ypäjän lisäksi merkonomiksi opiskelemaan, mutta tiesin heti hakiessa että se toimistossa istuminen ei ikinä minulle tulisi kuuloonkaan... Niin päätin hakea lisähaussa Axxell Brusabyhyn heppalinjalle. No sinne pääsin helpolla ja syksyllä aloitin opiskeluni siellä.
Minulla oli todella huono asenne koko koulua kohtaan, en ollut ikinä kuullut siitä oikein mitään hyvää. Eli lähdin todella negatiivisin mielin koululle ja kirosin äidilleni että vannon että täällä en ole kauan ja että hänen pitää soittaa Ypäjälle ja kysyä vaikka joka päivä pääsenkö sinne.
Arvatpaaka mikä oli ensimmäinen lause äidille kun hän seuraavan kerran tuli minua hakemaan? Se oli "ei minä en tuolta vaihda pois".
Kata johon olen tutustut koululla!
 Ymmärtääkseni(heh, hyvin minäkin otan asioista selvää) opiskelen hevosenhoitajaksi. Meillä oli ensimmäiset kahdeksan viikkoa koulusta tallijaksoa. Oltiin neljä viikkoa ensiksi ravipuolella jossa viihdyin todella hyvin! Oli todella mukavaa oppia uudesta lajista jotain ja päästä kokeilemaan oikeilla ravureilla ajamista. Vaikka minä sentään olen paljon ajanut ja osasin sentään valjastaa hevosen ennestään niin opin silti paaljon uutta. Oltiin seuraavat neljä viikkoa ratsupuolella, oli kyllä aivan ihanaa päästä ratsastamaan joka päivä pitkästä aikaa. Ratsastuksenopettajana meillä koululla toimii Tiina Loisa, jonka opetustyylistä olen aina pitänyt. Hän oli neljä vuotta sitten minun valmentajana Ypäjällä Junnumeettingissä jossa pidin sillon jo hänestä. Sainkin heti lempparihepan koululta, jolla ratsastin lähes kaikki tunnit! Welfin on isohko puoliveritamma, joka on yllättävän samanlainen kun Skidi ratsastaa.
Welfin! Kuva pöllitty: Henna P
Kahdeksan viikon jälkeen meillä alkoi tämä jakso mikä on parhaillaan menossa eli meillä alkoi tavalliset aineet. Olisinhan minä mielummin siellä tallissa tekemässä töitä kun istuisin koulun penkillä. Mutta meillä on ollut kivoja valinnaisia kursseja mm. sain ottaa koiramme Ansan mukaan viikoksi kouluun ja se pääsi leikkimään metsästyskoiraa!

Kouluhan sijaitsee Kemiössä eli kotoonta sinne on matkaa niin joudun asumaan asuntolassa. Tuo asuntolaelämä on kyllä ihan omaa luokkaansa, se tuo tottakai paljon draamaa ja lisäjännitystä elämään. Mutta minulla on onnekseni ollut aivan ihania kämppäkavereita! Jouduin ensimmäiset kaksi viikkoa jakaa huonettani toisen tytön kanssa mutta hän päätti keskeyttää koulun ja siitä lähtien olenkin saanut olla ihan yksin huoneessani. Olen myös saanut todella paljon kavereita ja läheisiä ystäviä koululta. Asuntolahan on kiva ja pieni, siinä on kolme makuuhuonetta, keittiö ja olohuone samassa tilassa. Asun parhaillaan varmaan pienimmässä asuntolassa mutta me ykköset joudutaan aina kärsimään eniten :D!
Eli yleisesti viihdyn todella hyvin! Tottakai tulee niitäkin hetkiä millon ei jaksaisi ja haluisi vain kotiin mutta niitä on ollut minulla yllättävän vähän. Eniten minua tottakai ärysttää se että en Skidiä näe joka päivä ja että en pääse sillä ratsastamaan. Mutta tarkoitus olisi että toisin sen taas koululle viikoksi tässä jokin kerta! Vaikka minulla on ollut vapaata jokin maanantai niin pakotan äidin aina ajamaan minut silti sunnuntai iltana takaisin Kemiöön koska haluan vain sinne! Siellä on vaan niin kivaa, jos Skidiä ei olisi kotona niin varmanakin pysyisin siellä viikonloput.
Kuvakollaasi koulun alkuajoilta!



Katan koira My!

Olin ahkera kun minulla oli vapaapäivä ja menin Katalle kokkaamaan hänelle ruokaa!

2 kommenttia:

  1. Poltatko sinä? Joskus? Millon? Kuinka paljon? Oletko polttanut?

    VastaaPoista