maanantai 7. maaliskuuta 2016

Lapsiheppoja

Viime kuukaudet koululla olen lähes vain ehtinyt käydä ratsastaa nuoria, eli Quentinia ja Ambrosiaa. Molemmat ovat taas kehittyneet aivan huimaa vauhtia ja niistä on kuoriutunut kivoja puolia esiin.

Quentinin kanssa olen viimeaikoina alkanut paljon keskittymään siihen että se lyhenee ja kokoaa itseensä. Ratsastuksenopettajani koululla katseli minua pari viikkoa sitten ja antoi paljon hyviä vinkkejä siihen että miten minun kuuluu koota Quentiniä esim ennen laukannostoa. Laukannostot on oma heikko kohtani, lähden itse liikaa hevosen edelle ja ajan sen laukkaan. Mutta heti kun muistan keskittyä ja odottaa niin saan Quentinin pidettyä hyvin koottua laukannoston läpi ja se pitää laukassa hyvän peräänannon. Ollaan myös harjoiteltu vastalaukkoja ja laukanvaihtoja. Vastalaukat saan hyvin jo menemään lyhyen sivun läpi ja laukanvaihdot alkaa jo löytyä!

Ei olla hetkeen hypätty koska minulla on ollut lomaa, olen ollut sairaana ja opettaja on ollut poissa. Mutta viimeiset hyppykerrat menivät todella hyvin, Quentin väläytteli hyviä hyppyjä ja päästiin hyppäämään ihan kivan kokoisia esteitä. On ollut kivaa nähdä miten Quentin on kehittynyt eteenpäin. Kun se on varsinkin iso hevonen joka tarvitsee aikaa kokoontumiseen jne. Niin nyt on ollut kiva viimeaikoina nähdä kuinka hyvin olen saanut sen ratsastettua. Siitä on myös tullut todella kiva ja rauhallinen ja on jättänyt kaiken turhan pelleilyn pois!



Ambrosian kanssa on tapahtunut myös paljon muutoksia. Ambrosia on pieni energiapakkaus josta aina löytyy paljon virtaa ja joskus hieman liikakin. Sen seurauksena sillä on joskus hieman keskittymisvaikeuksia ja halu touhottaa liikaa. Sillä on paino pudonnut hyvin ja se on laihtunut todella paljon taas. Ambrosian kanssa oli se ongelma että se oli todella epätasainen edestä, heti kun se keskittyi niin se kulki hyvin mutta heti kun oli jotain kiinnostavampaa katseltavaa niin sen kulki miten sattui. Mutta viime viikon aikana Ambrosia oli varmaankin kokenut jonkun henkisen kasvamisen ja oli koko viime viikon todella hyvä ratsastaa! Sain sen hyvälle tasaiselle tuntumalle ja se oli rauhassa jokaisessa askellajissa ja se oli ratsastettavissa!





Ambrosian kanssa olen lähinnä harjoitellut helppoja asioita kun pohkeenväistöjä ja laukanvaihtoja. Se osaa jo hyvin koota itseään niin sitä olen yrittänyt parannella. On ollut niin kivaa ratsastaa varsinkin Ambrosiaa kun se on toiminut viimeaikoina sen verran hyvin. Se on jaksanut keskittyä ja sen kautta olen saanut niin paljon enemmän esiin siitä. Sen kanssa myös esteet on jäänyt viimeaikoina hieman saman syyn takia kun Quentinin. Mutta sen kanssa ne sujuivat hyvin ongelmitta ja saatiin siitäkin sitä estehevosta esiin!

Molemmat nuoret ovat toimineet todella hyvin! Niiden kanssa on aina niin kivaa touhuta ja tehdä. Molemmat ovat olleet niin miellyttäviä ratsastaa ja ne ovat lopettanut lapsellisen pelleilyn ja ilmeisesti tajunneet että töitä on pakko tehdä! 
Itse olen todella kiitollinen tällaisesta mahdollisuudesta koska ne ovat niin erillaisia ratsastaa ja hoitaa, niin se tekee itselleni todella hyvää että pääsen ratsastaa eri hevosia! Eihän sitä paremmaksi tule muulla kun ratsastamisella! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti