perjantai 9. tammikuuta 2015

Lähiaikojen kuulumisia

Moi! Nyt olisi vähän kuulumisia luvassa taas. Kaikki postauksen kuvat ovat otettu puhelimellani, koska kannan niin vähän kameraa mukana. Minulla on ollut se kerran täällä koululla mukana ja silloinkin tuli otettua vain ei julkaistavaa materiaalia...
Joululoma meni oikein leppoisasti. Niin kun kerroin olin joulupyhät 40 asteen kuumeessa, parannuin siitä aika nopeasti ja kiipesinkin hevosen selkään heti kun vain pystyin. 

Suurin juttu minkä olenkin jättänyt kokonaan tänne blogiin kertomatta on että meille ollaan kesästä asti rakennettu uutta tallia! 23.12 hepat pääsikin muuttamaan uuteen talliin. Talli on ykistyishevosten käytössä ja on aivan upea! Minä olen ainakin ihan rakastunut siihen. Skidi ei ikävä kyllä syystä ja toisesta päässyt muuttamaan uuteen talliin, mutta viihtyy hyvin vanhassa karinassaan paras kaveri karsina kaverina. Meillä oli ennen joulua talkoot missä tehtiin viimeisiä silauksia talliin. Pystytettiin kaappeja satulahuoneeseen, laitettiin suitsi ja satulatelineet paikoilleen. Vielä jäi kylläkin kuivaushuone kokonaan laittamatta ja pesupaikallekkaan ei ole mitään letkuja tms.
Olen todella ahkera työntekijä


Satulahuone panoraamana























Skidillä ratsastin aika paljon itsenäisesti sileällä, jotkut kerrat meni vähän paremmin ja jotkut taas ihan päin metsää. Minulla menee aina itseeni hermo kun ratsastan ja suutun sitten jokaiselle asialle mikä menee väärin. Yleensä olen valmis heittämään hanskat tiskiin ja lopettaa se ratsastuskerta siihen. Mutta aina tsemppasin kunnes olin itse tyytyväinen!
jep, puhelinlaatua. Otin tämän kuvan kaverilleni valittaakseni kuinka surkea ratsastaja olen.. :D
 Hyvä kaverini kävi piiitkästä aikaa Hangossa käymässä. Kysyin häntä maastoon mukaan, niin sain lainaksi hevosen ja lähdettiin -10 asteen pakkasessa maastoilemassa. Molemmilla hevosilla oli kaksi loimea päällekkäin jne. itsellämme oli hirveästi vaatteita! Tuuli ihn älyttömästi niin -10 astetta tuntui -20 asteelta. Kyllähän ne ikuiset heppatytöt menee maastoon säällä kun säällä! :D

Oli aivan älyttömän kaunis auringonlasku!
Lainaheppani Tara!
Uudeksi vuodeksi lähdinkin Kemiöön takaisin koululle koska minulla alkoi päivystys 1.1 päivällä, mutta halusin mennä viettämään uuttavuotta kavereiden kanssa. Uusi vuosi menikin mukavasti, oli ainakin hauskaa! 

kappas saatte minusta pari siviilukuvaa että ette ihan luule minua oudoksi :D
Päivystys meni todella vikkelään ja meillä oli ainakin kivaa! Meillä oli todella hyvä porukka tekemässä päivystystä, meitä oli neljä kappaletta tyttöä kahdella oli oma talli pihassa, minä joka olen tehnyt paljon tallia ja neljäs joka muuten vain osasi paljon. Ainakin monet naurut naurettiin ja tallissa tuli riehuttua... Yksi aamu kun herättiin niin oli -20 astetta pakkasta, toisena sateisena aamuna ei kävelykone toiminut, yhtenä iltapäivänä sähköt menivät poikki ainakin kuuteen kertaan iltapäivätallia tehdessä ja kun istuttiin asuntolassa, meillä ei toiminut kahteen vuorokauteen lämmitys tai lämminvesi asuntolassa niin siellä oltiin pakkasen keskellä aika ärsyyntyneinä! :D 
Keksittiin että heinäpaali on kiva leikkipaikka ..
























Perskun kanssa karsinaa siivoamassa :D
Jennien kanssa heniä jakaamassa
Perus chillailua aamutallin jälkeen
Perskua väsytti ja meni heiniin nukkumaan :D


Meillä on koulussa tuollaiset heinä "automaatit" niin minut lukittiin sinne :(



Perskun kanssa perus sekoilua

Siviilissä taas :D
Kun ei lämmitystä saatu muuten nii pistettiin uuni täysille ja auki niin jotain lämpöä saatiin!

Meillä on aina päivystyksen jälkeen yksi päivä kokonaan vapaata. Vietettiin se päivä vain sängyssä ja katselin koko päivän täydellisiä naisia..
Loppuviikko menikin sitten koulussa ihan tavalliseen tapaan, tallia siivotessa ja hevosia hoidellessa. Tulin viikonlopuksi taas kotiin, toivon että saan teille jotain kivaa materiaalia viikonlopulta! Siihen asti näkemiin!

2 kommenttia:

  1. Voin uskoa että ärsytti jos kerran ei ollu lämpöä eikä lämmintä vettä nuo 2 päivää :D Kiva postaus ! :)

    VastaaPoista
  2. Munki pitää tulla käymää ja erityisesti tuoda ne tallijengit XDDD

    VastaaPoista