tiistai 27. marraskuuta 2012

58# "haaste"

Tässä kun lueskelin ht nettiä niin siellä oltiin heitetty bloggaajille haaste. Ajattelin että teen sen nyt kun mistään ei ole kirjoitettavaa mutta se menee näin: millainen on oma käytöksesi tallilla muita kohtaan, miten tallin yhteishenkeä voi parantaa ja milloin viimeksi autoit toista tallilla tai teit toisen ihmisen iloksi?

Tallillamme käy paljon erillaisia ihmisiä, alkeisratsastajia, tätiratsastajia, yksityishevosten omistajia ja ihmisiä jotka muuten vain tulevat jonkun seuraksi tallille. 
Tervehdin aina uusia ihmisiä jotka saapuvat talliin/tallille, ihan sama tuntisinko vai enkö. Jos joku tulee kysymään minulta jotain pyrin vastaamaan siihen asiallisesti ja saada niille hyvän vastauksen. Pieniltä ratsastajilta kysyn usein että kenellä menit, menikö tunti hyvin ja oliko kivaa? Teen tuon vain siksi että olisin ystävällinen ja mukava. 
Aina en voi olla mukava ja kiva. Huonoina päivänä olen aika usein tympeä ja en sano kauhean ystävällisesti. Mutta yritän aina olla ystävällinen, mutta se ei kyllä aina onnistu :/
Minä ja Lion poni 2011 poninäyttelyissä! (:
Äiti pyytää minua joskus auttamaan ottaa poneja sisään alkeistunnilta, usein huokaisen että onko pakko mutta autan kyllä. Siihen otan usein pikku ratsastajan mukaan ja opastan häntä että miten satula otetaan pois ja miten suitset ristitetään jne. Kun meillä on alkeisleirejä niin olen usein leiriavustajana, suoraan sanottuna siinä kyllä menee joskus hermo niihin lapsiin, mutta taas joskus he voivat olla niin ihania! Puhun tässä sellaisista 6-10vee ikäisistä. 


Tässä ihan lähiaikoina kun olen kuunnellut ikäluokkaa 11-13v niin kuulen sellaisia röyheyksiä, ilkeitä kommentteja, haukkumista tai ylipäätänsä ilkeyttä. Tässä yksi päivä istuin satula huoneessa ja kaksi tyttöä katsoi hoitolistaa, yksi sanoi niistä: Katko ketä ***** hoitaa keskiviikkosin! toinen vastasi: joo, ei se varmaan pärjää sille! Siihen sanoin kyllä että hei tytöt eiköhän se ratsastuksen opettaja katso että kuka hoitaa ketäkin, ja kuka pärjää kenellekkin. He kyllä siitä lähtivät hiljaa ja nopeasti pois satulahuoneesta. 
Olen huomannut noissa pienissä että miten ne sanoo rumasti toisistaan, mutta joskus siellä on sellaisia älyttömyyksiä että sille ei voi muuta kun nauraa :D. 

Yksityis hevosten omistajia meillä pyörii olisiko 10kpl, heidän kanssa puhun usein pari sanaa tai sitten voin jopa jäädä juttelemaan heidän kanssa kauemmin. Meillä on kyllä todella mukavia hevosenomistajia tallilla, juttelen aika paljon heidän kanssaan ja usein yritän kysellä kaikkea, joskus kyllä luulen että he ajattelevat että olen tunkeileva :D. 

Aina jos ystäväni/joku muu tuttu on menossa kisoihin toivotan heille usein tsemppiä ja jos ruusuke on tullut kotiin niin onnittelen! Haluan usein tietää että miten kisat on mennny jo ennen kun he tulevat kotiin koska mielestäni monet tekevät niin myös minulle niin, ja tulen itse siitä iloiseksi! Koska sehän on kivaa kuulla että ihmiset onnittelevat ja välittävät sinusta, eikö niin?

 Miten te käyttäydytte tallilla? Onko teillä kivoja tallikavereita? Kertokaa ihmeessä! (:


2 kommenttia:

  1. Yritän olla ystävällinen kaikille ja autan jos voin. Mulla on ihania tallikaverita, mut taas jotkut puhuu pa**** musta, niin ne ei ihan oo mun parhaita kavereita:)! Super blogi:D

    VastaaPoista
  2. Minä vuonna toi "Kato ketä hoitaa keskiviikkosin" juttu tapahtui? Ihan mielenkiinnost :D

    VastaaPoista