tiistai 31. maaliskuuta 2015

Hienot hepat!

Moikka! Taiteilin vähän aikaa sitten teille uuden ulkoasun, mitäs pidätte? Minun mielestä siitä tuli ehkä vähän liian synkkä kertokaa te myös mielipiteitä! Päivitin myös meidän esittelsivut jotka kannattaa käydä lukemassa.

Molemmat hevoset(Skidi ja Amal) ovat toimineet viime aikoina ihan hyvin.
Kävin yksi päivä katsomassa vähän maisemia!
Aloitetaan vaikka Skidistä. Minulla oli päivystys täällä koululla niin en ollut ennen edellistä viikonloppua ratsastanut sillä kahteen viikkoon. Skidi oli Lohjan kisojen jälkeen pienellä tauolla ja sen takia äiti olikin ratsastanut sillä pari viikkoa ihan kevyesti. Äiti oli ottanut Skidin viime torstaina tai perjantaina tavalliseen liikuntaan. Tulin itse vasta lauantaina kotiin, koska jäin Kemiöön hyvien ystävieni kanssa, syömään ja pitämään hauskaa. Lauantaina kun tulin kotiin lähdinkin heti tallille ratsastamaan. Menin Skidillä vähän puomeja, minulla oli gramaanit päällä. Äiti oli kehunnut että Skidi on ollut todella hyvä ratsastaa, niin lähdin innokkain mielin ratsastamaan. Skidi oli odotuksien mukaan todella hyvä ratsastaa, todella pehmeä ja kevyt edestä, reaktiivinen ja helppo pohkeelle! Keskityin paljon siihen että se ei kaadu oikealle, taipuu rehellisesti sisäpohkeeni läpi ja on kuuliainen. Lopetin siihen kun hevonen oli todella hyvä ja kivan tuntuinen!
Minua saa lisäillä snapchatissa: ekkiih
Sunnuntaina meillä oli pitkästä aikaa esteitä luvassa, Skidi oli sillon myös aivan älyttömän hyvä! Äiti panosti alussa paljon siihen että Skidi kulkee oikeasti selän läpi hyvällä kaulalla kanssani. Meillä oli tehtävänä ihan yksinkertaisia linjoja, kaarevia ja suoria. Skidi oli estetunnilla aivan älyttömän hyvä, se hyppäsi todella hyvin kaiken, siinä oli sopivasti sitä tsäpäkkyyttä ja virtaa. Saatiin todella kivoja hyppyjä aikaiseksi ja olin todella tyytyväinen hevoseen. Hyppäsin tällä kertaa ihan tavallisella kolmipalalla, joka tällä kertaa osottautui ihan hyväksi. Äiti huomasi myös heti että olen saanut sen hyvän puolen Amalista että tuen hevosta paljon paremmin edestä jota äiti on kaivannut pitkään minulta. Skidillä minulla on ollut kauan ongelmana että kun haluan sen eteen niin heitän ohjat kokonaan pois.




Amal on ollut taas hyvin vaihteleva. Jonain päivinä se on ollut todella hyvä, olen saanut sen taipumaan koko kropan läpi ja rehellisesti pyöreäksi. Taas kun jotkut päivät ovat olleet aivan kamalia, se on juossut alta pois, ollut vahva kädelle ja kuuro sisäpohkeelle. Kaikista oudointa on että yhtenä päivänä se voi olla todella hyvä taas kun seuraavana se on ollut aivan kamala. Esteillä on alkanut sujua vähän paremmin, Amal on toiminut aivan älyttömän hyvin. Olen itse alkanut vähän ymmärtää että miten se oikein toimii. Minun pitäisi rentoutua enemmän ennen estettä eikä vain jäädä vetämään. Ollaan päästy hyppäämään ihan kivan kokoisia esteitä ja olen päässyt vähän "pelostani" eroon. Eli minua alkaa aina jännittää ja ns pelottaa jos esteet nousevat 80cm -> ja en ratsasta Skidillä.




Minulle kuuluu ihan hyvää, elämä rullaa hyvällä painollaan. Kisakausi on myös ihan ovella ja ollaankin suunniteltu se aika hyvin äidin kanssa. Tarkoitus olisi myös Amalilla startata pienet seurakisat parin viikon päästä. Pistän vielä pari kuvaa viime viikoilta, niin saatte vähän tolkkua että mitä olen oikein puuhaillut.
Alettiin kaverin kanssa katsomaan että ei tuon kuulu vissiin vaahdota noin paljoa?

R.I.P. Keittiönpöytä

Viimeistä kertaa nahkatyötä.




2 kommenttia:

  1. Onks tuo Amal joku uus ratsastuskoulun vai mitä häh? Meijän keittiönpöydälle kävi muuten ihan samalla lailla jonkun aikaa sitten :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eii siis minähän käyn koulua toisella paikkakunnalla! :D niin se on täältä

      Poista