sunnuntai 27. tammikuuta 2013

75# Skidi kirjoittaa

Moikka ! Tänään Erica pyysi minua kirjoittamaan tänne blogiin. Ja kuulemma minun pitää kertoa lauantaista.Een edes tiennyt että Erica pitää jotain tällaista, mutta nyt tiedän että aina kun hän ottaa kuvia tai videoita niin pitää näyttää parastaan!
No aloitampas.

Lauantai aamulla joku tuli talliin n. 7.35 laittamaan valot päälle, hörähdin koska tiesin että on ruokaa tulossa! Huomasin että ihminen joka tuli sisälle oli Erica, mietin vain että jess! nyt saa paljon heinää ja hellyyttä jos olen ylimääräisen söpö. Mutta höh eipä tullut kun ihan pikkusen heinää. Vähän ajan päästän Ida tuli loimittamaan minut, sain hienon tummansinisen toppaloimeni päälle. Erica jakoi vielä minulle ja muille hevosille kaurat, ennen kun pääsin ulos kavereiden kanssa. Huomasin että ulkona oli heinää, piti mennä heti ekalle kasalle ja jahtaa Brenda pois. Se kyllä on todella rasittava, en ollenkaan pidä siitä. Ja aina minun pitää olla sen kanssa kaksisteen joka puolella, en edes maastossa pääse siitä melkein ikinä eroon!!!

Siinä olin ulkona n. 4h, katselin kun tytöt tuo kottarillisia täynnä kakkaa ja pissaa. Kiusaan vielä enemmän kavereitani, varsinkin Brendaa. Kun Erica huomaa että laitan Brendan juoksemaan niin hän huutaa minulle lujaa että "SKIDI, LOPETA" no pakkohan lopettaa, annan Ericalle vain sellaisen ilmeen "en minä mitään tehnyt" ja Erica katsoi minua vihaisesti.

Joskus kahdentoista aikaan Brenda haettiin tarhasta, hyvä vaan. Sillä mentiin ratsastamaan, Erican kaveri käveli sillä kentällä ilman satulaa. Puoli yhden aikaa niin meidät tultiin hakemaan syömään, huomasin että viereisen tarhan kaveri tuli takaisin tarhaan. Minun oli ihan pakko mennä sille juttelemaan se on niin komea mies, vaikka se on minua n. 9 vuotta nuorempi ja onkin aika vauva. Erica otti minut ja Rikan mukaan. En myöskään tykkää Rikasta sen on Brendan bestis. Erica vei meidät talliin ja heinää oli jo valmiiksi karsinassa. Erica riisui loimen ja toi pellavan ja kaurat.

Sain syödä hetken kunnes huomasin että Erica alkoi ottamaan kaapista loimia, suojat, pintelit ja kaikkea muuta. Kuulin kun hän jutteli Idalle aluevalmennuksista! Jee pääsen taas näyttämään parastani!! Tunnin päästä Erica tuli harjaamaan minua ja huomasin että hän oli vihainen, yritin olla todella suloinen ja hellyttävä ja kyllä sain hänet paremmalle tuulelle! Olin niin innoissani! Sen jälkeen minulle laitettiin nahkariimu päähän ja bootsit jalkoihin. Erica laittoi hanskat käteen ja minut vietiin ulos ja siellä oli traileri valmiina. Kävelin suoraan traileriin, olen aina niin kiltti että kävelen heti koska ihan turhaa alkaa mitään pomppimaan siinä kun saa syödä koko matkan heiniä.

Kun oltiin peuramaalla niin oli jo pimeää, minut laitettiin kuntoon ja käveltiin kauan tallin pihalla. Kun päästiin maneesiin niin ravattiin hetken ennen kun se ihminen joka aina sanoo asioita Ericalle keskellä kenttää pyysi meidät hänen luokseen. Ratsastajat ja ihminen juttelivat jotain niin minä yritin hieroa kaveruutta viereisen hevosen kanssa mutta se ei ollut innoissaan.

Tehtiin tunnilla pohkeenväistöjä pitkillä sivuilla mentiin kahta puomia. Laukassa tehtiin kavaletillä työskentelyä. Olin kuulemm todella hieno ja Erica oli niin tyytyväinen minusta! Sitten ajettiin kotiin, Erica vaihto loimet, antoi ruoat ja toivotti hyvää yötä.

No tässä tämä aluevalmennuksesta ei ole kuvia koska äiti unohti kuvata. Mutta Erica otti tänään puhelimella pari kuvaa minuta niin laitan ne tähän

T: Skidi <3








2 kommenttia: