tiistai 21. elokuuta 2012

15# Nyt taas esitän mielipidettäni...

No näköjään mun näistä mielipide postauksista ollaan tykätty niin päätinpä kirjoittaa taas tällaisen mutta puhun vähän eri aiheesta tällä kerralla. Tällä kertaa mietiskelen että miten ratsastajat käyttäytyvät toisilleen ja kehuskelevat itseänsä ja tavaroitaan maasta taivaisiin..
Niin Aloitanpas siitä miten asioitaan kehuskellaan. Enhän minä sitä väitä että itse olen joskus kehunut asioitani maasta taivaisiin, toki olen ja eiköhän kaikki ole sitä tehnyt. Mutta olen huomannut että kun menestystä alkaa tulla niin jollain vai se nousee päähän. Tunnen erään henkilön joka menestyi kisoissa ihan hyvin ja sai kaiken melkein ilmaiseksi. Nyt ollaan muiden kanssa alettu huomaamaan että hänelle alkaa nousta kusi päähän.. Hän kehuskelee hevostaan/poniaan maasta taivaisiin vaikka se ei ole mikään kummoinen. Varsinkin aina hänen kamat hanskoja myöten, pitää maksaa aina paljon enemmän kun muiden. Aina jos sanon jotai esim. että nämä ratsastushousut ovat todella kivat! Ja ne ovat samallaiset kuin hänellä mutta vanhempaa mallia, heti tulee kommentti että joo mut nää on paljon mukavemmat ja oli noita kalliimmat! Tuota olen huomannut paljon ratsastus piireissä lähiaikoina.. Se on todella ikävää!
Pitääkö aina olla niin kalliit, hienot, hyvän merkkiset varusteet? Kyllähän sitä pärjää kivan näköiseltä kypärästä ja mukavilla vaatteilla. Kyllä sitä ennenkin pärjättiin. Miksi nykyään pitää kaikki olla niin täydellistä? Haittaako se jos HeA/120cm tasoinen ratsastaja tulee eurohunterin housuilla ja horzen kypärällä kisoihin, ainakin 55% kaikista katsojista katsoisivat ja olisivat kauhuissaan että "miten hän kehtaa tulla tän tasoisiin kisoihin tuollaisella varustuksella?!". Okei sen ymmärrän että jos sinulla on oma hevonen kisaat vähän isompia luokkia niin haluat olla siisti, mutta kun nykyään kaikilla tuntiratstajilla on Kingslandia, equilinea ja joku älykallis kypärä.. No oma asiahan tuo on mutta älytöntä kun kaikki on tiptop kamoissa ja tuut kerran viikossa ratsastustunnille?

Seuraava asia on taas että miten kaikkia arvostellaan nykyään. Omg, ton hevonen ei kulje peräänannossa, katsokaa tuo sahaa, eihän toi osaa istuu hevosen selässä, oppisi ratsastamaan, et sinä osaa anna niin minä teen sen... Tuollaiselta tuo kuulostaa nykyään kun pikkulapset/nuoret katselevat toisten tunteja, eihän tuo ole oikea tapa, kuuluu sanoa vaikkapa että tuo istunta ei ole mikään kummoinen mutta hän saa tuon hevosen kulkemaan upeasti! Kaikki on nykyään toisilleen niin ilkeitä toisilleen ja eivät hyväksy sitä että joku muu on parempi kun hän itse ratsastamaan. Tuo on kyllä ikävää mutta kiva jos joku miettisi asiaa ja olisi ystävällisempi ihmisille tästä eteenpäin. Enhän minä maailmaa muuta mutta toivon että jotkut miettivät että miten käyttäytyy tästä eteenpäin! (:

2 kommenttia:

  1. Hehe, oon tuntiratsastaja ja mulla on Owen :D

    Ihmisten oma asia mihin rahansa käyttää, jos kerran viikossa haluaa pukeutua kokovartalo Kingslandiin niin mikäs siinä. Mutta paljon hyviä pointteja sulla ja puhut ehdottomasti asiaa! (;

    VastaaPoista