torstai 30. elokuuta 2012

20# Esteitä ja eräällä on peppu kipeä

Noniin vihdoinkin olen täällä! Kerron nyt viikosta, siis keskiviikosta ja torstaista molempina päivinä ratsastin Brendan ja Skidin, molemmat hepat olivat kivoja keskiviikkona ja yllätyin Brendasta oikein positiivisesti!
Näin Brenda ylittää puomit...

Siis keskiviikkona minulla oli ensin koulutunti Skidillä. Tehtiin äidin kanssa niin että hän ratsastaa ensin ja antaa minulle vinkkejä, että miten minun kannattaa ratsastaa Skidiä, koska se menee minulla todella paljon etupainoiseksi ja minulla on vaikeeta nostaa sen niskaa ylöspäin. Kun äiti oli ratsastanut niin menin itse selkään ja tehtiin kouluohjelman osia. Skidi toimi niillä oikein kivasti, ainoa että minulla ei ollut paras päivä niin minulla meni hermo. No laukattiin ja kouluohjelmassa tulee laukkapidennyksiä, jotka ovat Skidillä ehdoton lempparini! Tehtiin niitä pariin otteeseen, jotka menivät hyvin. Yhdessä lisätyssä niin Skidi ennakoi sen jo kulmassa ja lähti jo siitä, en saanut sitä kunnolla takaisin niin piti pysäyttää aitaan :D.
Ratsastin ohjelman läpi joka meni ihan hyvin. Mokailin ite pariin otteeseen mutta muistin että mokasin ja eikun vain uudelleen. Sen jälkeen yksi tyttö hoiti Skidin sisään koska minu piti kiiruhtaa tunnille Brendan kanssa!

Brendalla minun on ollut tarkoitus hyppää kauan, mutta en ole vain saanut aikaiseksi. Nyt menin pikkusiskoni tunnille ja hypättiin sellaista ihan pientä ja Brendalle sopivaa tehtävää. Aloitettiin sillä että tultiin ympyrällä puomin yli laukassa. Brenda hyppäsi todella suurella ilmavaralla yli tai se veti täysiä ohi... No minähän mietin jo siinä vaiheessa että mitä tästäkin estetunnistakin tulee.. Sain sen tulemaan sille ihan hyvin ja askeleetkin sopivat. Tultiin sen jälkeen pysty-pysty linja, jolle se tuli hyvin, ensimmäisen kerran se vähän kiemurteli toiselle pystylle mutta hyppäsi mielellään. Kun hypättiin sitä noin kerran-kaksi niin jatkettiin pystylle mikä oli vinottain pituushalkaisijalla. Brendalla on vaikeaa kääntyä niin se ei halunnut kääntyä esteelle kunnolla. Niin tiestä tuli kiemurteleva. Äiti sitten kehotti että teen isomman tien että se ehtii suoristua esteelle, ja senhän toimi! Hypättiin vielä oxeria jonka se tuli ensimmäinen kerran ihan juureen, siinä taas äiti kehotti että en saa jäädä käsijarrulla kiinni. Tultiin vielä rataa, joka odotti täysin odotukseni. Äiti nosti esteet n. 60-70cm korkeuteen ja Brenda hyppäsi niitä kun vanha tekijä! Olen niin iloinen että estetunti meni todella hyvin! (:
Missä sitte ens kisat, noei.. Treenataan nyt ensin enemmän! :D






Eilen sitten käytiin Jannican kanssa maastossa Skidillä ja Brendalla meillä oli todella hauskaa, varsinkin kun Jannicaa katteli.... :DDDD

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti