keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Joulukalenteri: Luukku 12 - Pari sanaa kuvaamisesta

Minä joka kuvailen paljoa tallillamme ja laitan kuvia kuvasivulleni. Kuka saa käyttää niitä kuvia, mihin niitä saa käyttää ja saako niitä laittaa joka puolelle?

Kuvasivuillani lukee selvästi näin: Kuvia ei saa kopioida virtuaali talleille. Ethän myöskään kopioi kuvia luvatta. Kuvia saa kopioida omaan käyttöön (Facebook, blogit jne.) kunhan itse esiinnyt tai hevosesi esiintyy kuvassa.
Se tarkoittaa että en halua nähdä kenenkään toisen hevosen kuvia jonkun blogissa. Todellakin saa aina kysyä  saako kuvia muista hevosista ottaa ja yleensä vastaus on myönteinen, mieluiten sähköpostitse tai facebookin kautta.
Lion pappaponi!
Kun olen kuvaamassa esim. kotona kilpailuja, niin voin sanoa että 100% että jokaisesta ratsukosta ei ole kuvia jos itse kuvaan. Siitä taas ei voi tulla valittamaan, koska tuotahan teen ihan vapaaehtoisesti eikä kukaan pakota. Voinhan minä alkaa kuvaamaan jokaista ratsukkoa jos joku alkaisi maksaa minulle 1€ per kuva. 

Kun olen kuvaamassa ja laitan niitä kuvia kuvasivuilleni, niin linkkaan ne samalla kuvasivuni facebook sivulle. Ette tiedäkkään että kuinka paljon se kiitos sana merkitsee tuossa. Se on kyllä niin lämmittävä sana, että minusta sen voisi kyllä siihen laittaa. Mutta jokainen tavallaan. 

3 kommenttia:

  1. täyttä asiaa!:) hyvä postaus, vaikka ois voinu olla pidempikin. valitettavavan usein oon törmännyt kuviin missä ei lue kuvaajaa, itse aina laitan kuvaajan nimen ja kiitoksen postaukseeni :)

    VastaaPoista
  2. Onpas lionin otsis harventunut :(( rakastan tota ponia ihan yli kaiken <3 voisin hoitaa sitä vieläkin , ihan joka päivä :'D valitettavasti oli luovutettava pienemille.

    VastaaPoista