perjantai 20. joulukuuta 2013

Joulukalenteri: Luukku 21 - Kysymyspostauksen vastaukset

Noniin tuli aika paljon kysymyksiä kysymyspostaukseen, kiva näin ja kiitos kaikille jotka kysyivät!

Lempi varuste merkki? Hepoille & ihmisille
- Hevoselle on aika vaikea, mutta tykkään esimerkiksi Dyonin, Lamicellin ja GlenGordon. Ratsastajalle taas Kingsland, HorseComfort ja Animo ovat kivoja!

Ootko tyytyväinen ulkonääkösi? 
- Olen ihan ok..

Kauanko oot ratsastanut?
- Lähes koko elämän olen hevosten parissa ollut, mutta tunneilla vakituisesti noin 12 vuotta!

Onko sulla koskaan tullu semmosta oloa ettet enää jaksais ratsastaa tai etteise kiinnosta niin paljon?
- Oli tässä syksyllä, kun koulu alkoi vähän sellainen ei kiinnosta olo, mutta nyt taas treenimotivaatio huipussa! 

Onko sulla hyvät välit perheesees? 
- Onhan minulla :)
Pikkusiskoni ja Turo!

Onko sulla paljon hyviä ja luotettavia ystäviä?
- Minulla on kyllä pari niin luotettavaa ja hyvää ystävää että en tiedä mistä hyvästä olen ne saanut! 

Lempi hevosrotu?
- Vaikea kysymys, mutta suomenhevonen!

Entä ponirotu? 
- Ehdottomasti shetlanninponi!
Shettis Lion!

Koirarotu?
Lancashirenkarjakoira, niiin suloisia! 

Lempihevonen ja poni tallilla tuntihevosista?
- Lempihevosia on pari, ehdottomasti Netta, Annie ja Vuko! Poni taas Turo ja Pimu!

Suloisin hevonen/poni tallilla ?- Skidi ja Pimu !

Skidin lempi karkki?
Ehdottomasti lakukarkki, Skidi ei päästä sinua ottaa loimea pois jos sinulla on niitä taskussa!

Miten käyttäydyt talilla muita kohtaan?
- Tietääkseni ihan hyvin? :D

Unelma hevonen?
- Skidi, mutta sillä olisi vähän enemmän lennokkuutta askelissa ja hyppäisi n. 140cm

Mitä karkkia annat Skidille mieluiten?
- Lakukarkkia!

Lempi ihmis karkki?
- Suklaa! Jos suklaa laihduttaisi olisin anorektikko

Miks oot lapsellinen?

- Kiitos Elin kysymästä! :D

Mitä kieliä osaat?
- Ruotsia ja suomea sujuvasti. Englantia ymmärrän ja yritän puhua, mutta kuulostaa enemmän änkytykseltä.


Paras/parhaat kaveri/-t?¨
- No Jannica, Anna ja Elli!
Jannica ja Skidi

kui vanha oot?- Kuusitoista vuotias niin kun tuossa esittelysivuillani lukee!

mikä paikka on kaukaisin missä oot ollu kisoissa?
- Olisikohan Turku?

hyvin/paras "lapsi" joka on hoitanut skidiä? 
- Jannica ja Sofia

oletko joka tunnin jälkeen tyytyväinen Skidiin?
- Skidiin olen aina jos tunti menee päin metsää se on minun syyni täysin.

Mikä on sun tavoite Skidin kaa?
- Tein siitä äsken postauksen, mutta saada hyviä ratoja alle ja saada ratsastetuksen hyväksi ja rennoksi!

Mikä on korkein hyppäämäsi este Skidin kaa? Entä jollain muulla hevosella? 
- Skidin kanssa jumppiksen lopussa 135c, mutta yksittäisenä jokun 120-130cm, jollain toisella olisikohan 110cm. Eräällä ponilla :)

Mitä parantaisit Skidissä jos voisit?
- Hyppykykyä

Oletko tyytyväinen Skidiin nyt?- Tottakai, se on paras 

Millainen seuraava hevosesi Skidin jälkeen tulee olemaan?
- Skidi tulee olemaan meillä niin kauan kuin mahdollista. Mutta varmaan jokin nuorempi, minkä äiti laittaa ylöspäin. Valmiilla hevosilla on aika iso hintalappu

Jos sinulla olisi tamma, tekisitkö sillä varsan? Millä orilla (jos tekisit nyt heti)?
- Minulla on tamma ja tekisin! Malin Bayardin H&M Torneschilla, ihana hevonen!


Kummassa olet mielestäsi parempi, esteillä vai koulussa?
- En ole missään hyvä mutta esteet on enemmän mun juttu!

kuinka monta ruusuketta sulla on?
- Olisikohan n. 80 kpl. 

entä empulla?
- n. 60 kpl

tykkäätkö missä xästaä?(karkki)

- kyllä!

oletko meilestäsi iloinen ja positiivinen tallilainen?

- Yleensä joo, mutta joskus en :D

haluaisitko muuttaa jotain itsessäsi jos niin mikä/mitä?

- Kyllä, en haluaisisi olla yhtä mustasukkainen kun olen!

Olitko kesällä yhtään tallilla kun leiriläisiä oli? Jos oli niin oliko joku porukka mieleenpainuva tai joku ihminen jonka muistat hyvin?
- Olin minä yhden ryhmän kanssa, kyllähän sieltä pari ihmistä tuli kavereiksi!

Mitä mieltä olet tallisi "aikuisratsastajista", ärsyttäviä vai kivoja?
- Suurin osa ovat todella mukavia ja kivoja! Tykkään kyllä niistä, miksi minulla olisi sellaisia vastaan mitään? :D

Onko tallilla joku, keneen haluaisit tutustua paremmin?- Tunnen kaikki ihan semi hyvin, eipä juuri nyt tule mieleen ketään!
Minä ja Siskoni kaveri Elin, lainattiin vissiin Jannin iPadia joulujuhlissa.

Onko tallilla mielestäsi hyvät hevosenhoitajat?
- Tuntihevosilla niin ei, tietty jotkut ovat erityistapauksia. Hoitavat oikeasti hevosensa niin kun omaa, katsoo että tavarat on paikoillaan, suitset pestyinä jne. Sitten taas löytyy ikävä kyllä liikaa niitä jotka istuvat kerhohuoneessa ja ovat kavereiden kanssa. Tallilla kuuluisi tehdä muuta kun vain hengailla, pestä suitsia, harjoja, kuppeja jne. Ryhdistäytykää kiitos!

Haluaisitko päästä kilpailemaan kansalliselle tasolle?- Kyllä, tarkoitus on nyt vissiin ottaa minulle kansallinen lupa tulevalle kaudelle.

Millaiset sinun ja Skidin ihan ensimmäiset kisat oli?- Minulla on niistä video! Oli jotkut pienet mini kisat olin itse 8v ja Skidi 6v, olisinkohan hypännyt jonkun 50-60cm radan ja päästiin nollilla läpi!

Joku video, missä tiput?
xD




1 kommentti: