keskiviikko 19. joulukuuta 2012

JOULUKALENTERI Luukku 20: 30 faktaa Skidistä!

1. Skidi osaa kerjätä rapsutuksia se venyttää kaulaansa oikein pitkäksi ja kääntää sen sivuttain :D
Näin!
2. Skidi on maailman kiltein hevonen hoitaa, se seisoo irti missä tahansa, ei välitä mitä teet ja kerjää herkkuja ja rapsutuksia.
3. Kun Skidiltä riisuu loimen niin se näyttää sinulle että mistä kothaa kylkeä sinun pitää rapsuttaa... Se on hemmoteltu.. :D
4. Skidi kerjää herkkuja sillä että jos työnnät kätesi taskuusi niin se heiluttaa päätä ylös ja alas, korvat hörössä
5. Skidi ei tykkää olla Brendan kanssa, mutta se ei tee sille muuta kun luimii ja jahtaa pois sen.
6. Skidillä oli paras kaveri, suokkitamma Peppi mutta se meni vihreille laitumille. 
7. Monet tykkäävät Skidin luonteesta koska se on niin kiltti.
8. Kun pidän ponikerhoa niin Skidi on usein teoriahevosena, vaikka se on niin jätti :D
9. Skidi on hyvä hevonen selättää palkonsa, esim hyppypelkoa ja maastopelkoa se on jo auttanut!
10. Skidi on mennyt kisoissa VaB ja hypätä 110cm rataa
11. Skidillä ei ole muuta merkkejä kun tähti 
12. Kaverini saa mennä Skidillä maastossa suosiolla, mutta olen tarkempi että kuka hyppää ja menee sileällä. Mutta kyllä siinäkin olen aika lepsu.
13. Skidi pelkää lipputankoja missä on lippu ylhällä. Se juoksee niitä pakoon :D
14. Taas kun neiti ei pelkää traktoreita, rekkoja tai mitään muuta erikoisempia. 
15. Skidi rakastaa pikkulapsia ja pienejä poneja. 
16. Äiti on hemmotellu Skidin pilalle herkuilla :D
17. Skidi ei karkaa mihinkään vaikka olen unohtanut sen oven auki(tämä on käynyt ainaki 1000 kertaa)
18. Skidi ei ikinä tule minua vastaan portille jos trhassa on muut hevoset, mutta äitiä vastaan kylläkin.
19. Olen tippunut Skidiltä yhteensä vain 4 kertaa..
20. .. ja Skidi on ollut meillä kohta 10 ½ vuotta.. 
21. Eli me tiedetään Skidin koko kasuvtarina ja olen aikomuksissa tehdä siitä postauksen. 
22. Skidillä on hypännyt kisoissa aktiivisesti 4 eri henkilöä + minä
23. Skidille tuli jännevamma syksyllä 2009 ja sillä sain vasta hypätä ensimmäisen kerran loppukesästä 2010
Keväällä 2011
24. Skidi on kisoissa kieltänyt ulos kanssani kaksi kertaa kesällä 2011
25. Skidi ei melkein ikinä kieltele.
26. Skidillä on maailman mukavimmat satulat istua
27. Olin ensimmäisen kerran Skidillä estekisoissa kun itse olin 9 ja Skidi 7(jos äidin kanssa oikein laskettiin)  
28. Korkeutena oli huimat 60cm.. :D
29. Skidi on kaikista paras hevonen, sen se voi itsekkin sanoa.. ;)
30. Skidin kanssa korkein hyppäämäni este on 140cm korkea. 

1 kommentti: